به جورباجور خوش آمدید!!!
به جورباجور خوش آمدید!!!
اخبار بارسلونا*مسي10*بارسا*اس ام اس*عکس*دانستنیها*مطالب جالب و خواندنی*بیوگرافی*فال و...
ارسال در تاريخ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

گیاهی که برای رفع بی خوابی مفید استادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

راهی برای جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستاتادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

عوارض بسیار وحشتناک جراحی بینیادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

 

درباره عطسه و ارتباط آن با باور عامیانه و خرافات

 

عطسه چیست؟!عطسه یکنوع مکانیزم دفاعی می‌باشد که جهت دفع مواد محرک محیط داخل بینی انجام می‌شود، این مواد محرک ممکن است داخلی یا خارجی باشند.

مفاهیم کلی…

 

ادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

 

یک بچه بهتر است یا چند بچه ؟

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند تک‌فرزندها شادترند، موفقیت‌های بیش‌تری کسب می‌کنند و در زندگی خود کم‌تر دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.
زمانی که از یکی از ستاره‌های مطرح دنیای موسیقی در مورد رمز موفقیتش سوال پرسیده شد این گونه پاسخ داد که اگر تک فرزند نبود خانواده‌اش امکان فراهم کردن شرایط برای پیشرفت او را در اختیار نداشتند و او اکنون یک فرد عادی مانند میلیاردها نفر دیگر در کره زمین بود.
این گفته نشان می‌دهد تک فرزندی علاوه بر تمام مشکلاتی که ممکن است به همراه داشته باشد می‌تواند راه را برای پیشرفت بهتر کودکان فراهم کند.
در یکی از گسترده‌ترین تحقیقات در این مورد که در انگلستان انجام شده است مشخص شد هرچه تعداد فرزندان کم‌تر باشد آن‌ها شادترند و در این بین تک‌فرزندان بهترین شرایط را دارند و از زندگی خود راضی‌ترند.
این یافته‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد هر چه تعداد فرزندان کم‌تر باشد تعداد زد و خوردها و درگیری‌ها بین آن‌ها کم‌تر است. در این نظرسنجی نزدیک به ۳۱ درصد از کودکان اعلام کردند مرتبا توسط برادر یا خواهر خود مورد ضرب و شتم واقع شده‌اند یا دیگر خشونت‌ها را تجربه کرده‌اند.
در این مطالعات برای اولین بار، زندگی ۱۰۰ هزار نفر در ۴۰ هزار خانواده مورد بررسی قرار گرفت تا محققان به بهترین شکل بتوانند تاثیر تعداد برادران و خواهران را روی یکدیگر بسنجند.
نتایج این مطالعات برای اولین بار توسط یک گروه تحقیقاتی اجتماعی و اقتصادی در نشریه State of the Nation به چاپ رسید. برآیند کلی این تحقیقات این بود که تک‌فرزندها شادترین و بهترین وضعیت را برای زندگی دارند و هر چه تعداد برادران و خواهران بیش‌تر باشد به همان اندازه میزان شادی کودکان کاهش پیدا می‌کند.
در این مطالعات پرسشنامه‌هایی توسط ۲ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان پر شد و نتایج آن‌ها در موسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی واقع در دانشگاه اسکس مورد بررسی قرار گرفت.
بسیاری از کودکان اعلام کردند برادران و خواهران باعث می‌شود آن‌ها تلاش بیش‌تری برای جلب توجه والدینشان کنند، مجبور شوند فضای زندگی را با آن‌ها تقسیم کنند و به طور کلی هزینه‌های زندگی بین دیگر افراد نیز تقسیم می‌شود.
ادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

آشنایی با درد شانه و پیش گیری از آن

کارشناسان می گویند شانه ها بیش از هر مفصل دیگری در بدن حرکت دارند. بنابراین وقتی شانه فردی آسیب می بیند دیگر کار کردن با شانه آسیب دیده بسیار دشوار می شود. کارشناسان انستیتو مفاصل پن استیت هرشی چندین توصیه برای کنترل و تسکین درد شانه ها ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،   نخستین راهکار این است که به محض شروع درد مدت ۱۵ دقیقه روی آن یخ قرار دهید، بعد ۱۵ دقیقه یخ را از محل درد بردارید و این روش درمان با یخ را تا چند ساعت ادامه دهید.

در این روش مراقب باشید که یخ را با پارچه بپوشانید تا بر اثر تماس مستقیم، به پوست بدنتان آسیب وارد نکند. روش گذاشتن یخ را دو تا سه روز ادامه دهید.

پس از این سه روز تا دو روز دیگر به شانه هایتان استراحت بدهید. اگر نیاز بود با یک متخصص ارتوپد مشورت کنید تا بتوانید فعالیت های خود را در شرایط بی خطر و مطمئن از سر بگیرید، مصرف استامینوفن یا بروفن هم به کنترل درد و کاهش التهاب کمک می کند.

ادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

خارش انگشتان پا چیست و به چه دلیل پیش می آید؟

«تینه آ پدیس»1 که به آن بیماری «پای ورزشکاران»2 هم می گویند، عفونت قارچی کف و ناحیه بین انگشتان پاست ویکی از شایع ترین علل خارش بین انگشتان پا به شمار می رود. پاها شایعترین محل عفونت قارچی درماتوفیتی هستند. برخی ازسایر قارچ ها هم عفونت هایی مشابه با درماتوفیت ها درپا ایجاد می کنند. بسیاری از افراد بالغ در طول عمر خود انواعی ازاین عارضه را تجربه کرده اند.

این بیماری از سن شش سال به بالا دیده شده ولی در مردان بالغ شایع تراست و در همه نقاط دنیا هم دیده می شود. علت اینکه عمدتا” در پا بروز می کند دو چیز است :  اول آنکه این ناحیه فاقد غدد سباسه است و دوم آنکه کفش های لاستیکی باعث ایجاد محیطی بسته ، گرم و مرطوب می شوند که زمینه را برای بروز بیماری مستعد می کند. این محیط مرطوب به لایه شاخی پوست نیز آسیب می رساند. ضمنا” چنین محیطی باعث افزایش باکتری ها نیز می شود.
بسیاری معتقدند که قارچ عامل بیماری در اثر پابرهنه راه رفتن مثلا” در رختکن ها و استخرهای عمومی پاها را آلوده می کند . البته بعضی افراد درشرایط یکسان ، بیش از سایرین مستعد ابتلا به این بیماری هستند که علت این امر هنوز مشخص نیست.

ادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

بیماری آرتروز
بیماری ارتروز یکی از قدیمی ترین بیماری هایی است که تا کنون بشرشناخته است.این بیماری جزو گروه بیماره های روماتیسمی است که خود به صد گونه ی مختلف ازبیمار های آرتروزی وروماتیسمی تقسیم می شود. وا‍ه روماتیسم معمولاٌ مربوط است به شرایط ملتهب ودرد ناک قسمت های مختلف بدن مانند کمر درد،سیاتیک والتهاب اعصاب.در حالی که آرتروز اختصاصاً مربوط به التهاب مفاصل است.

انواع آرتروز
آرتروزانواع مختلفی دارد.شاید شایع ترین نوع آن آرتروز استخوانی است.نشانه های شاخص این بیماری از بین رفتن ، نرم شدن و فرسودگی غضروف های والتهاب مفصل های مبتلا است. به طور معمول، نخست مفصل هایی که وزن بیشتری را تحمل می کنندبه این بیماری مبتلا می شود.لیکن به طور کلی تمام مفصل های بدن نسبت به آر تروز استخوانی آسیب پذیر است. مفصل های لگن خاصره است که سفت وبسیار درد آور می شوند.

ادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

1. ازدواج : مطالعات نشان می دهد که درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهل می باشد.

2. قهقهه زدن:
محققان می گویند که خنده بهترین دارو است که موجب ارتقا پاسخ ایمنی، کاهش قند خون، افزایش جریان اکسیژن در بدن و بهبود کیفیت خواب می شود. جریان متوسط خون در هنگام خندیدن و بعد از آن ۲۲% افزایش می یابد در حالیکه استرس های روحی جریان خون را ۳۵% کاهش می دهد.

3. داشتن حیوان خانگی:
فعالیت بدنی ناشی از مراقبت از این حیوانات یکی از راه های حفظ سلامت است. بعلاوه محبت کردن و یا تماشای حرکات جالب حیوانات منجر به آرامش انسانها می شود و آنها دنیای بیرون از خود را نیز تماشا می کنند.

4. ترک سیگار:
افرادی که سیگار می کشند تقریبا ۱۳ سال شانس زندگی را از دست می دهند. بعلاوه انواع بیماری های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز کیفیت عمر باقی مانده را کاهش می دهد.

5. ورزش بیشتر:
ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می شود. کلسترول و فشار خون کاهش می یابد. عامل پیشگیری و کنترل دیابت است. ماهیچه ها و استخوانها را تقویت می کند. آیا همه این مدارک کافی نیست تا گویای مزیت واقعی ورزش برای سلامت فرد باشد.

6. فعالیت مغزی:
بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیت های مثبت مغز است. فعالیت های مغزی مانع از بروز آلزایمر می شود.

7. کمتر در معرض نورخورشید قرار گیرید:
استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک دودی و کلاه لبه پهن مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شود و احتمال بروز سرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) را کاهش می دهد.

8. ملاقات پزشک:
ملاقات منظم پزشک عمومی می تواند شانس زندگی سالم را افزایش دهد. زیرا انجام معاینات توصیه شده توسط پزشک، پیشگیری به موقع از بروز انواع بیماری ها را میسر می کند.

9. خوردن ماهی:
خوردن حداقل دو وعده غذایی ماهی در هفته بسیار مفید است. زیرا احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. مانع از لخته شدن خون، کاهش مقدار چربی و احتمال چاقی می شود. بعلاوه سرشار از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد.

10. خوردن میوه ها و سبزیجات تازه:
بروکلی، کلم، موز و سایر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.

ادامه مطلب!!!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh

صفحه قبل 1 صفحه بعد